۱۳۹۵ بهمن ۷, پنجشنبه

دختران نوجوان، سربازان جدید امنیت سایبری بریتانیا!

fansalar-img-hackers

مرکز ارتباطات دولتی بریتانیا (GCHQ) مسئول گردآوری اطلاعات برای دولت و نیروهای مسلح بریتانیا است. این سازمان اخیرا مسابقه‌ای برای دخترهای ۱۳ تا ۱۵ ساله طراحی کرده با پرسش‌هایی در حوزه منطق،برنامه‌نویسی، شبکه‌سازی و رمزگشایی.





آن‌طور که مقام‌های این نهاد می‌گویند، فقط ده درصد کسانی که در حوزه امنیت سایبری کار می‌کنند زن‌اند، و هدف این مسابقه این است که دختران نوجوان به آینده شغلی در این حوزه نیز فکر کنند.

مسابقه جی‌.سی.اچ.کیو برای دختران نوجوان بخشی از برنامه پنج ساله "استراتژی امنیت سایبری ملی" بریتانیا است که ماه نوامبر ۲۰۱۶ منتشر شد. برگزاری و نظارت بر مسابقه بر عهده نهاد تازه‌تأسیس "مرکز امنیت سایبری ملی" خواهد بود.

شرکت‌کنندگان در قالب تیم‌های چهار نفره و از راه دور (روی کامپیوتر مدرسه‌شان) رقابت خواهند کرد. پرسش‌های مسابقه مرحله به مرحله سخت‌تر می‌شود. ده گروهی که بالاترین امتیاز را بیاورند به فینال مسابقات "سایبر-فرست" در لندن دعوت می‌شوند. در این مرحله باید یک تهدید سایبری پیچیده را بررسی کنند.

تیم برتر "سایبر-فرست" علاوه بر جایزه‌های فردی، معادل ۱۰۰۰ پوند تجهیزات کامپیوتری برای مدرسه‌‌ای که آن تیم را فرستاده بوده نیز خواهد برد.
گام‌های نخست

مرکز امنیت سایبری ملی (ان.سی.اس.سی) نهادی تازه‌تأسیس و متولی امنیت سایبری در سطح ملی است.

از جمله وظایف این مرکز مدیریت حوادث امنیت سایبری است. این مرکز همچنین خطرات سایبری را لحظه‌به‌لحظه تحلیل می‌کند و به نهاد‌های ذی‌ربط مشاوره می‌دهد.

یک سخنگوی ان.سی.اس.سی در مورد حضور دختران در عرصه اطلاعات می‌گوید: "زنان می‌توانند در امنیت سایبری بسیار مؤثر باشند - و هستند. این رقابت کمک می‌کند دختران بیشتری تشویق شوند و نخستین گام‌شان را در راه این شغل پویا و پرثمر بردارند."

رابرت هنیگن، مدیر مرکز ارتباطات دولتی بریتانیا می‌گوید: "زنانی حقیقتا درخشان شانه‌به‌شانه ما برای حفظ بریتانیا از انواع خطرات آنلاین کار می‌کنند. رقابت دختران نوجوان در سایبر-فرست موقعیتی است که با این دنیای هیجان‌انگیز آشنا بشوند و توانایی‌هاشان را به کار بگیرند."

هیچ نظری موجود نیست: