۱۳۹۶ تیر ۱۳, سه‌شنبه

پیشنهاد به دولت ایران:استفاده از کارتهای اعتباری روسیه و چین راهکاری برای تجارت مطمئن جوانان ایرانی


اکنون سالهاست که مردم کشور ایران هدف کینه توزی آمریکا هستند برای مثال  استفاده از خدمات بانکی بین المللی نظیر مسترکارت و ویزاکارت و باز کردن حساب بانکی خارجی برای مردم عادی ایران ممنوع شده است. همچنین دربهای صنعت نرم افزار و سخت افزار آمریکا برای مردم عادی ایران بسته است.

مثال تازه
اخیرا شرکت ریسلو هندی به علت آمریکایی شدن دستور اخراج ایرانیان از سرویس دهی خود شده و هزاران ایرانی سرگردان مانده اند.
ایرانیان سالهاست تحت تحریم بانکی و اینترنتی و کامپیوتری از سوی آمریکا هستند و متاسفانه دولت جناب روحانی برای لغو تحریم خرید هواپیما چانه زدند و راهکار ارایه شد ولی برای لغو تحریمات خرید اینترنتی و لغو تحریمات صنعت کامپیوتر وآی تی هیچ چانه زنی نکردند.

هر چند وقت عنوان میشود که ایران بوسیله یک بانک خارجی تحریم مسترکارت و ویزا کارت را دور زده و مثلا فلان بانک ترکیه مسترکارت و ویزا کارت برای ایرانیان صادر می کند، ولی بعد از مدتی کاربران کارتها اعلام می کنند که در خرید خدمات آنلاین دچار مشکل شده اند و پولشان بلوکه میشود و...

از طرفی به علت تضاد سیاستهای حکومت های ایران و آمریکا هر چند وقت یکبار ایران تحریم میشود یا تسهیلاتی که برای مسترکارت و ویزاکارت و بانکداری برای ایرانیان آزاد شده بود دوباره از ایرانیان دریغ میشود.

جوانان ایرانی برای خرید کتاب، خرید دامنه و هاستینگ،سفارش آگهی به گوگل،خرید سرویسهای مختلف و خرید نرم افزار و خرید سایر اشتراکات مفید اینترنتی لازم است که از مسترکات و ویزا استفاده کنند ولی با این مسترکارتها و ویزا کارتهای ناپایدار که هرآن امکان مسدود شدن آن و هدر رفتن سرمایه است چه کنند؟

راه حل:

راه حل خوبی وجود دارد.
کشورهای چین و روسیه از دوستان حکومت ایران هستند و امکان تنش بین آنها و ایران بسیار کم است.
ایران می تواند با بانکهای چین و روسیه قرارداد ببندد تا ایرانیان بتوانند به صورت آنلاین از طریق شعب آنها در ایران حساب بانکی باز کنند و از کارتهای آنان برای خرید آنلاین استفاده کنند.
البته کارت بانکهای چین و روسیه توانایی خرید بین المللی ندارد ولی ایرانیان خواهند توانست با کارت چین از چین و با کارت روسیه از روسیه خرید آنلاین کنند!
فرض کنید یک کشور آفریقایی تحریم باشد، خب اگر مثلا با بانک  کار آفرین ایران قرار داد ببندند مردم آن کشور می توانند از خدمات آنلاین شرکتهای ایرانی بهره گیرند. مثلا از طریق ایران هاست بخرند.
همینطور است که اگر ایران با چین و روسیه قرارداد ببندد مردم ایران می توانند با موسسات داخل روسیه و چین داد و ستد داشته باشند.

کارتهای چین و روسیه چه مزایایی دارند

  1. با این کارتها خرید دلاری انجام پذیر نخواهد بود. ولی با ارز چین از چین و با ارز روسی از کشور روسیه میتوان خرید کرد.
  2. خطر مسدود شدن ندارد
  3. چین و روسیه سرویسهای نرم افزاری و سخت افزاری خوبی ارائه میدهند که نیازهای ایرانیان را برطرف میکند.
  4. امکان ثبت دامنه های جهانی در کشورهای چین و روسیه.
  5. امکان تبادلات با شرکت یاندکس 
  6. امکان خرید نرم افزار های اروپایی و آمریکایی با پرداخت روبل و یوان از چین و روسیه
  7. امکان خرید دامنه و سرور و هاستینگ از روسیه و چین با پرداخت روبل و یوان
  8. امکان خرید خدمات آگهی گوگل از طریق نماینده های گوگل در روسیه با پرداخت روبل و ارزانتر از ایران
  9. با بازکردن حساب در چین و روسیه مهندسین و هنرمندان ایرانی از طریق بانکهای روسیه و چین میتوانند از کشورهای جهان سفارش کار گرفته پروژه را در ایران طراحی کرده به مشتری خارجی بفروشند و ارزآوری کنند.


هیچ نظری موجود نیست: