اگر از آن دسته افرادی باشید که از پیش دسته هایی که میخواهید در آنها مطلب منتشر کنید را در وبسایت خود ایجاد میکنید و بعدا به مرور زمان به تکمیل مطالب آن دسته ها میپردازید، حتما تا حالا متوجه شده اید که ابزارک دسته های وردپرس، به صورت پیشفرض دسته بندی های خالی، یعنی دسته هایی که فاقد مطلب هستند را نشان نمیدهد. اما ممکن است این مسئله مطابق سلیقه ی شما نباشد.

add_filter( ‘widget_categories_args’, ‘mrcode_force_empty_cats’ );
  function mrcode_force_empty_cats($cat_args) {
   $cat_args[‘hide_empty’] = 0;
   return $cat_args;
  }
 یا مثلا در زمان کار روی یک وبسایت لوکال شاید به منظور تست تمامی امکانات، نیاز داشته باشید دسته بندی های خالی را نیز در ابزارک دسته ها مشاهده کنید. اگر امروز با ما همراه باشید، در یک آموزش کاملا ساده، مسترکد به شما ترفند نمایش دسته های خالی را در ابزارک دسته های وردپرس یاد خواهد داد.
خوب از آنجایی که زمان بازی با کد فرا رسیده، باید ابتدا تصمیم بگیرید که کدی که قرار است بنویسیم را میخواهید در چه بخشی از سایت خود قرار دهید. اگر قبلا همراه مسترکد بوده اید، احتمالا الان یک Site-Specific Plugin دارید (اطلاعات بیشتر در اینجا) ولی در غیر این صورت میتوانید کد زیر را در فایل functions.php پوسته ی اصلی و یا child theme خود قرار دهید :

   add_filter( ‘widget_categories_args’, ‘mrcode_force_empty_cats’ );
      function mrcode_force_empty_cats($cat_args) {
        $cat_args[‘hide_empty’] = 0;
        return $cat_args;
      }
همانطور که میبینید در خط سوم کد بالا، مقدار hide_empty را برای دسته بندی ها معادل 0 قرار داده ایم تا از این پس دسته بندی های خالی نیز در ابزارک دسته بندی وردپرس به نمایش در بیایند. حالا اگر کد بالا را در محل ذکر شده قرار دهید و تغییرات را ذخیره کنید، نتیجه باید چیزی مشابه تصویر زیر باشد :


البته منطقا انجام این کار بیشتر برای وبسایت هایی که در حال توسعه ی آنها هستید مناسب است و عملا کار جالبی نیست که روی یک وبسایت لایو، دسته های خالی را به کاربران نشان دهیم چون به سادگی میتواند باعث سردرگمی و نا امید شدن آنها از مطالب وبسایت شود. بنابراین از آنچه امروز با هم یادگرفتیم، در جای صحیح و مناسب استفاده کنید تا نتایجی مطلوب به دست آورید.
منبع:آقای وردپرس